Dag 5: Boston

14 augustus 2018 - Gloucester, Massachusetts, Verenigde Staten

Het heeft geregend vannacht, net als gisteren een groot deel van de dag. We hebben er weinig van gemerkt, want deze camper is uitgerust met een ‘awning’, een luifel, die tot zo’n 3 meter buiten de camper uitschuift. Ideaal, want het is namelijk niet koud en zo kun je droog buiten zitten. Wat een mooie, goed onderhouden camping is dit. Het woord camping is eigenlijk een belediging, want luxe staat hier best hoog in het vaandel. De toiletgebouwen zijn spik en span, er is zeer professionele speeltuin voor kids, een tennisbaan, een atb-parcours voor off-road fietsen, een honkbalveld, etc etc. Amerikanen houden over het algemeen van convience = gemak en dat is hier mogelijk. Daarom is dit park zo ongeveer volgeboekt.

Na het ontbijt pakken we onze spullen bij elkaar en vertrekken in de richting van Boston. Vandaag staat een stadsbezoek op het programma, maar onze RV mag niet in hartje stad rijden. Dus we zoeken een parkeerplek aan de rand van de stad, op de parkeerplaats van Riverside. Voor $ 6,50 mag het gevaarte hier de hele dag staan. Daar stappen we op de  green line van de ‘T’, de tram, die ons in ongeveer 45 minuten naar het centrum brengt. We stappen uit op het station recht onder Boston Common, het oudste openbare park van de VS. Overigens is Boston in meer gevallen het oudst of het eerst. Deze stad speelt een belangrijke rol in de geschiedenis van dit land, want hier heeft men  indertijd de Engelsen verslagen. Namen als Paul Revere en Samuel Adams zijn hier ongelofelijjk belangrijk. Adams had overigens niet alleen verstand van politiek en besturen, want zijn naam is ook verbonden aan een van Amerika’s belangrijkse biermerken: Sam Adams is een geliefd biermerk, dat meer smaak heeft dan bijvoorbeeld Budweiser.

We boeken een zogenaamde ‘hop on hop off’-bustocht langs de belangrijkste bezienswaardigheden van deze compacte stad. Te voet kun je binnen enkele uren al trekpleisters als de USS Constitution, het oudste nog actieve oorlogsschip ter wereld, Faneuil Hall of de schepen van de Boston Tea Party bekijken. Een andere bezienswaardigheid voor Wubbo is een bezoek aan de bar, waarop de comedy serie Cheers is gebaseerd. In de jaren ‘80 was dit een van de meest populaire series, maar de serie is nooit opgenomen in Boston , maar in een studio in Holllywood. De bar echter heeft er wel van geprofiteerd en doet dat nog steeds. We maken er een tussenstop en gaan daarna terug naar het ondergrondse tramstation. Op weg naar de parkeerplaats zien we grote parken en veel, heel veel groen. Eigenlijk is dat kenmerkend voor dit gehele deel van het land.

We draaien de I-95 highway op, op weg naar het oosten. Nog een uurtje rijden en dan zijn we in Gloucester. Boston staat bekend of beter, is berucht om zijn drukke verkeer en dat klopt, merken we zelf. Onderweg nog even stoppen bij een grote Target voor boodschappen, waarna we rond 19.00 uur arriveren bij Cape Ann Camp Site. De camping ligt tegen een heuvel, waardoor we even flink gas moeten geven om de weg omhoog te beklimmen. Een mooi uitzicht over de rivierbedding, maar geen luxe camping, al helemaal niet in vergelijking met Normandy Farms, waar we afgelopen nacht verbleven. Maakt niet uit, want we hebben deze plek gekozen vanwege de nabijheid van de haven van Gloucester voor onze boottocht van morgen. Lekker buiten zitten is er helaas niet bij, want de muggen steken je bijkans lek. Jammer, want het weer wordt aanmerkelijk beter. Dat is een goed voorteken!

1. Mam:
    17 augustus 2018
    Bedankt voor het mooi verslag,met veel plezier gelezen.
  2. Herma:
    17 augustus 2018
    Erg leuk om het zo te volgen☺️👍
  3. Lammy:
    19 augustus 2018
    Goed voorbereid zo te lezen, camper mag niet in de stad dus met de trein. Moet je van te voren allemaal weten.. Prachtig verhaal👍
  4. Rene:
    23 augustus 2018
    Mooi hoor. Liep een beetje achter maar ben de schade even aan t inlopen nu.