Dag 23 + 24: In stijl naar huis

2 september 2018 - Willemstad, Curaçao

Onze laatste dag op Curacao is aangebroken. We gaan vandaag richting huis. Rond 12.00 zal de huurauto worden ingeleverd bij het verhuurstation van Europcar. Er zijn nog plannen om te gaan zwemmen, maar de koffers moeten nog dicht en beetje rondhangen is ook prettig. We hebben ‘t tenslotte al druk genoeg gehad tijdens deze trip. Rond een uur of 11 zijn we gereed, proppen de bagage in de VW  Tiguan en trekken de deur van het appartement achter ons dicht. Mooi verblijf, zeker voor herhaling vatbaar.

De rit richting het vliegveld verloopt voorspoedig, waarbij we de huurauto nog aftanken en inleveren. Met een busje worden we naar de vertrekhal gebracht. De route vanaf de check-in balie naar de gate duurt wel even, want men neemt alle tijd, vooral bij de security check. Eenmaal langs de douane kunnen we naar de lounge, waar wij toegang hebben, omdat we in de business class naar huis vliegen. Over het algemeen zijn dit redelijk groot opgezette ruimtes met diverse etages, luxe stoelen, etc. Hier op Hato Airport is het een uitzondering, want het lijkt meer op een veredelde voetbalkantine. Heeft natuurlijk ook met de grootte van het vliegveld te maken, dus vooruit. We eten en drinken wat en gaan daarna naar het toestel. Het mooie van deze reisklasse is dat je de hele lange rij wachtenden voor de gate kunt passeren en feitelijk direct kunt doorlopen. We vliegen met een Boeing 747, ook bekend als de Jumbojet, waarbij we de trap naar boven nemen. Daar zijn zo’n 20 stoelen in de business class en dat is prettig toeven. We worden uitstekend verzorgd, want het eten wordt geserveerd op keramiek borden met echt bestek. Tafelkleedje eronder. Bij binnenkomst gelijk een glaasje champagne en het toilettasje. Leuk, toch? Elyne en Vincent kijken hun ogen uit en ze kunnen hier wel aan wennen. Nu nog duidelijk maken dat dit niet de standaard is voor de komende jaren...  Vooruit met de geit!

We gaan op tijd de lucht in om over een uurtje of 9 in Amsterdam te landen. Onderweg kun je halen wat je wil, qua eten of drinken. Rond 2,5 uur voor de landing wordt het ontbijt geserveerd, waarna men met de KLM-huisjes langskomt. Dat zijn miniatuurhuisjes, gevormd naar bekende oude panden in Nederland of onze overzeese gebieden. We kiezen er allemaal eentje voor onze verzameling: met 4 stuks schiet dat lekker op.

Inmiddels is dag 24 van de reis aangebroken en we landen iets voor de geplande aankomsttijd en mogen als eersten het toestel verlaten. Aangezien dit toestel uit Curacao komt is de beveiliging op Schiphol streng. Men wil de smokkelaars geen kans bieden. Wij komen er vlot door en zijn als eersten bij de bagageband. Daar laten de koffers wel even op zich wachten, maar toch zijn we nog vlot met de bus op P3, waar de Audi in de garage staat. Op weg naar huis zijn we redelijk fit en brengen Elyne naar Oosterwolde, waar Jarno al buiten staat te wachten. Rond een uur of 10 zijn we terug en kunnen we terugkijken op een intensieve, maar bijzondere vakantiereis.

Rest ons niets anders dan jullie te bedanken voor het volgen/lezen van deze reisblog. Dank voor jullie reacties en wie weet tot een volgende reis!   Lieve groeten van Yvonne, Elyne, Vincent & Wubbo