Dag 22: Nog een dagje genieten

31 augustus 2018 - Willemstad, Curaçao

Ruim 3 weken zijn we inmiddels onderweg en we hebben vrede met het gegeven, dat we morgen de thuisreis aanvaarden. De dag begon al vroeg, want Wubbo was al rond 05.00 uur uit de veren. Buiten is het nog donker, maar het heerlijke weer is dusdanig aangenaam, dat je prima op het ruime balkon kunt zitten. Daar maar even de werkmail bijgewerkt en terwijl de ochtendstond voorzichtig begint te gloren, besloten om rond een uur of 6 nog even weer in het nest te kruipen. Rond 8 uur begint de dag echt en na de ochtendrituelen gaan Yvonne en Wubbo op bezoek bij de buren, het Van der Valk Kontiki Resort. Volgend jaar overwegen we ernstig om hier ons 2- of 3-jaarlijks uitstapje met moeder, zus, zwager en kids (in brede zin van het woord) door te brengen. The Beach House is een optie, maar er zijn alternatieven, die we niet hebben onderzocht. De locatie an sich is prima, zo nabij Willemstad en het strand op kruipafstand. Geschikte alternatieven zijn het reeds genoemde Kontiki, maar ook Lion’s Dive. Wij richten ons eerst op Kontiki en we worden hartelijk ontvangen door Guy, die ons een rondleiding geeft. Het park telt 80 appartementen, die per 4 in een huisje zijn ondergebracht, De huisjes zijn van elkaar gescheiden door een weelderige begroeiing van planten en bomen. Tussen de huizen zijn enkele zoutwaterzwembaden gemaakt, met ligbedden eromheen. De appartementen zien er prima uit, echter de geur van het behandelde hout laat wel een bijzondere indruk achter. Het geheel heeft sfeer en is goed onderhouden. We lopen de 100 meter terug naar ons appartement en daarna gaan Yvonne, Elyne en Vincent naar het strand. Wubbo heeft een afspraak gemaakt met een autoverhuurbedrijf, alvast ter verkenning van Elyne’s stage. Dat ziet er keurig uit, want de auto’s zijn maximaal 4 jaar oud en worden goed onderhouden. In hetzelfde pand is de organisatie Wereldstage gevestigd. Wubbo laat zich informeren over hun diensten in het kantoor, waar het een drukte van belang is, want zojuist is een nieuwe lichting studenten vanuit Nederland ingevlogen. Wereldstage kan het hele traject van het vinden van een stage tot en met vergunningen e.d. verzorgen. Daarvoor vraagt  men wel een stevige prijs en het is een afweging om te kijken of we dit zelf kunnen regelen. Even uitzoeken in de komende weken.

Daarna rijdt Wubbo naar de Caracasbaai (op zo’n 70 kilometer zuidwaarts begint het vasteland van Zuid-Amerika, want daar ligt het nu straatarme land Venezuela) in het oosten van het eiland, waar de wijk Jan Thiel is gevestigd. Daar zijn een flink aantal resorts, zoals Papagayo Beach Resort. Het gaat erom een indruk te krijgen van deze omgeving. Qua afstand ligt dit niet heel ver van Mambo Beach, maar je moet iets omrijden. Daarna snel naar het strand om te zonnen. Rond 18.00 uur is het einde oefening en maken we ons gereed voor het avondeten. Vanavond dan toch echt naar Chill Bar & Grill, waar het een drukte van belang is. Happy Hour heeft veel klanten getrokken en een flink aantal blijft hangen. Veel mensen zijn Nederlanders, die hier werken en het weekend op een gezellige wijze willen starten. Een aantal defensiemedewerkers, die hier zijn gestationeerd, maar ook de nodige gezinnen met kinderen, die heerlijk in het zand kunnen spelen. We hebben gelukkig gereserveerd, want dit is een populaire tent. We krijgen een plekje nabij de waterlijn en even later zitten we te genieten van de spiezen met vlees en spareribs op nog geen 3 meter van het water, lekker met de blote voeten in het zand. Eenmaal terug op ons balkon overzien we het strand en horen de kakofonie aan geluiden, waaronder nu ook aan de rechterkant, waar het casino met hotel is gevestigd. Daar is een liveshow met een artiest met vuur aan de gang. Mooi uitzicht, vanuit je luie stoel. We genieten nog even en bereiden ons voor op de voorlopig laatste nacht op Curacao. We zijn al ingecheckt en hebben een speciale vlucht naar huis, want we vliegen allemaal in de businessclass. Dat is nog weer een stuk luxer dan op de 2 vluchten tot nu toe, maar daarover later meer. Tot gauw!

1. Herma:
    1 september 2018
    Wel heel fijn dat je voor Elyne alles hebt kunnen bekijken alvast☺️. Heb een veilige reis terug!
  2. Lammy:
    1 september 2018
    Wat een prachtige vakantie hebben jullie gehad! Ik heb genoten van jullie mooie verhalen.. Reizen verrijkt je leven zo, wij mogen woensdag weer 🛬
    Goede vlucht naar huis, groetjes xx