Dag 17: Brooklyn en Manhattan

26 augustus 2018 - Brooklyn, Verenigde Staten

Na een geweldige nachtrust beleven we een heerlijke ochtend: uitslapen voor wie dat wil, reisblog bijwerken, gewoon liggen of wat dan ook. Niets moet, ook wel even prettig. Wubbo kijkt via een livestream op internet naar de Formule 1-wedstrijd in Spa/Francorchamps en dat is ‘s ochtends best prettig, want daarna heb je de hele dag nog voor je. Rond 12.00 uur komen we echt in beweging, nadat we allemaal zijn opgefrist. Het ontbijt is er bij ingeschoten, dus we maken er een brunch van. Eerst wat slenteren door deze bijzondere buurt en volgens Google zit er een goede ontbijttent op de hoofdstraat, Broadway. We vinden de locatie en hebben mazzel met de laatste open tafel. De keuze valt op een ontbijt op z’n Amerikaans, dus met gebakken eieren, hashbrown, bacon en toastbrood. De kids gaan voor pannenkoeken. Koffie, thee, sapjes erbij en we hebben echt een bodem gelegd. Daarna met de bus naar het metrostation, maar het openbaar vervoer is flink in de war geschopt door allerhande aanpassingen. De metro rijdt dit weekend niet naar alle stations, zoals gisteren al bleek. Uiteindelijk komt het allemaal goed en zitten we in de bus naar Myrtle Station, van waar we de metro naar Uptown Manhattan nemen. Na een overstap komen we rond 14.00 uur aan bij Columbus Circle aan de Upper West Side, bij de ingang van Central Park, waar het gezellig druk is. Dit enorme park is echt de plek voor de New Yorkers om te sporten, rond te hangen, wandelen, fietsen, etc. Er zit een jongen te drummen; hij heeft z’n hele drumkit meegesleept naar het park. Het klinkt lang niet onaardig, maar je verwacht zoiets niet op deze plek. We dwalen door een deel van het park, komen bij een groot honkbalveld en kijken vanaf een tribune naar een wedstrijd recht voor onze neuzen. Op alle hoeken van dit grote veld zijn wedstrijden in volle gang en met dit lekkere weertje is het gewoon genieten geblazen. Daarnaast zie je hier de meest vreemde types en exotische exemplaren. New York is op dat punt een echte metropool. Daarnaast hoor je overal sirenes, er gebeurt altijd wat. Wel een verschil met de rust in eigen dorp...

Daarna lopen we aan de rechtsonder het park uit en draaien 5th Avenue op. Hier zijn grote namen gevestigd als Louis Vuitton, Versace en luxe ketens als Saks en Bergdorf Goodman. Een gevulde beurs of creditcard komt hier van pas. We lopen richting het Empire State Building en bezoeken onderweg enkele bezienswaardigheden, zoals Rockefeller Center. Daarna besluiten we om iets op te schuiven richting 7th Avenue vanwege geschikte eetgelegenheden. We kiezen voor een Ierse pub, genaamd Pig & Whistle, waar we even halt houden en eten. Inmiddels is het alweer 19.00 uur en we moeten nog een stukkie reizen naar het appartement. Rond 20.30 zijn we na enkele overstappen weer terug. Even opfrissen en inpakken - morgenochtend zullen we rond 06.15 uur het pand verlaten om met de metro en AirTrain naar Terminal 5 van JFK Airport te reizen. De vlucht staat rond 10.00 uur gepland, maar gezien de veiligheidsmaatregelen nemen we een ruime marge in acht. We hebben wel vaker een vlucht gemist door dit soort toestanden en dat zou zonde zijn van het volgende deel van de reis.

Tot zover kijken we met een tevreden gevoel terug op de camperreis door het noordoosten van de VS en het deel van Canada. Veel indrukken en belevenissen in een voor ons grotendeels onbekend terrein. We gaan nu iets heel anders doen, namelijk zon, zee en strand op Curacao. De weersvoorspellingen zijn goed, want ruim 30 graden is voor ons meer dan voldoende. Nu hopen dat het toestel van jetBlue ons er morgen veilig en op tijd aflevert. Trusten!

1. Dineke:
    goede vlucht! Veel plezier daar🌞🏖
  2. Herma:
    Je bent aan vakantie toe na deze intensieve 2 weken🙈😛
    Veilige vluchtten veel plezier in de zon!
  3. Lammy:
    27 augustus 2018
    Prachtig prachtig jullie verslagen. Goede vlucht naar Curaçao en veel plezier!
  4. Femmy:
    27 augustus 2018
    Jullie zijn inmiddels op Curaçao neem ik aan. Heel veel plezier. Zoek alvast maar een mooi plekje uit waar wij volgend jaar met de familie kunnen verblijven. Groetjes.😗😗😗
  5. Oompje uut Veendam:
    28 augustus 2018
    toedeloe USA, hello Curaçao, het land van Otassen en swa , rustig aan morgen schijnt de zon ook.... veel plezier Happy baconners.