Amerika, het land van de vele regels , Leutje Update van Yvo

26 augustus 2018

Al zijn wij hier al vaker geweest ik blijf mij verbazen over de verkeersborden, de regels, de wetten en dan ook nog verschillend per staat. Ook nu weer borden gezien waarvan ik denk dat ik ze nog niet allemaal ben tegengekomen.

Alcohol, mag niet worden verkocht en geschonken onder 21 jaar. Dat is overal hetzelfde. En ook is de bediening niet te vermurwen, nee, it’s the Law en ook oprecht bang voor de boetes. Alcohol , mag in een aantal staten niet worden verkocht in de supermarkten. In bijvoorbeeld Maine weer wel?🤨

Weed - cbd - mag legaal worden verkocht in bijvoorbeeld oa New Jersey. 🍃Zelf bij de benzinepomp kun je allerlei toebehoren kopen.

Geweren, in ieder geval volop verkrijgbaar in de speciaalzaak voor buitensporten ( ook vanaf 18 jaar geen probleem) alleen volautomatisch geweren , daar moet je aan een aantal regels voldoen, goh🤨

En dan de vele borden , ook nu weer talloze nieuwe borden gezien. Vol verbazing zien wij de borden langs de weg in woonwijken of drukke wegen staan die ons erop attenderen dat daar ergens een doof, gehandicapt of autistisch kind woont! Misschien goed óf niet goed maar bijzonder in ieder geval  wel.

En bij binnenkomst in iedere staat dat je niet met je mobiele telefoon mag gebruiken, tenminste alleen handsfree. De State troopers, county police ed moeten daar maar eens op controleren , dan is het Bingo! Bijna niemand houdt zich eraan en je ziet de schermen te kust en te keur.

Ook is het geen probleem om volledig links te blijven rijden op de 4 of 5 baanswegenEn dus de doorstroom te blokkeren. Wat doe je dan? Het zijn net mieren🐜🐜🐜 van links en rechts , ingehaald wordt er! Best gevaarlijk en onoverzichtelijk , en aangezien de als kind les krijgt van je ouders zal dit gebruik gewoon worden doorgegeven.

1. Oompje uut Veendam:
    26 augustus 2018
    Ik zag tussen de mooie foto`s dat Elaine ook al een eigen snailtudio heeft.
    mooie verslagen YVO en co....
  2. Dineke:
    26 augustus 2018
    Idd weer verbazend! Geen alcohol, maar wel geweren. Blijft toch een raar idee.
  3. Herma:
    26 augustus 2018
    Geweren en alcohol is samen ook geen goede combi😎
    Blijft leuk lezen dit! Veel plezier nog😘