Dag 13: Dag camper, hallo auto!

22 augustus 2018 - Warrenton, Virginia, Verenigde Staten

Het heeft vannacht flink geregend, wat vergezeld ging van een flinke dosis onweer. Heerlijk om bij in slaap te vallen, want wij liggen lekker droog. De volgende ochtend is er niets meer van te merken, want het zonnetje schijnt. Op zich is er ook niks mis mee: Overdag prima weer qua temperatuur, maar wat minder zon en zodra we ‘t aan slapen toe hebben, dan regen. De komende dagen wordt het nog beter, want de regen blijft weg.

Beaver Valley Campground is een prima overnachtingsplek. Gisteravond hebben we het washok nog gebruikt, vanochtend heerlijk gedoucht. Geen klachten, alleen gisteravond wel wat avontuurlijk om in het donker het bospad richting de laundry faciliteiten af te dalen. Yvonne begint met inpakken van de tassen, voor zover nog niet door de jeugd gedaan. Vandaag gaat de camper retour en hij moet van binnen wel schoon worden opgeleverd. Prima, doen we. Rond half 10 verlaten we de camping: Afval weggebracht, de afvaltanks leeg. Nu nog 1,5 uur sturen, voordat we in Piscataway zijn om de huurauto te halen, die we de komende dagen zullen gebruiken. Daar is een verhuurstation van Hertz gevestigd in een grote auto-onderdelenshop. We arriveren rond 11 uur en we krijgen een iets grotere en luxere wagen mee dan we hadden gehuurd. Het is een Infiniti XC70 geworden. Mooie auto, luxe en met een prima wegligging. Het mooiste eraan? Een 3,7 liter motor. Deze bak heeft een enorm vermogen en dat testen we vast nog even. Het eerste stuk rijdt Yvonne met Elyne achter de camper aan naar het verhuurstation in South Amboy. Dat verloopt gladjes, evenals het inleverproces van de camper. Binnen 20 minuten is alles overgeladen in de auto, zijn de officiele details afgehandeld en kunnen we de volgende reis aanvangen, die toch maar even 4,5 uur duurt. Je rijdt in feite op een namiddag even naar Frankfurt.

Na een snelle lunch zakken we via de I-95 snelweg af via de staten New Jersey, Delaware en Maryland naar Virginia. Het is druk op deze weg, maar vooral rondom de hoofdstad Washington D.C. is er veel verkeer. We maken een paar korte stops en arriveren rond 18.30 uur bij onze vrienden Robert, Janie en de meiden Ella en Natalie. We gaan eigenlijk direct naar de nabijgelegen plaats Warrenton, waar een uitstekend Mexicaans restaurant - El Agave - is gevestigd. Met goed gevulde magen gaan we terug naar hun woning en praten nog wat na. Janie moet morgen helaas werken, maar Rob en de dochters gaan met ons op pad.