Dag 3: Fietsen op ‘t aailand

12 augustus 2018 - Dennis Port, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanochtend hele rustige start van de dag. Weer beetje zo-zo. Temperatuur is dik in orde, lange broek is diep in de kast weggestopt. Echter, het is broeierig en de regen meldt zich af en toe. Ontbijt in de camper, voelt weer als vanouds met de caravan. Na een verkwikkende douche starten we het gevaarte om verder naar het oosten te trekken. Onderweg langs het dorpje Old Lyme, inderdaad bekend van de ziekte, die je aardig kan nekken, zoals Wubbo heeft ondervonden. We nemen de mooie route langs het stadje Newport in de staat Rhode Island, waar prachtige landhuizen staan uit vervlogen tijden van de Amerikaanse jetset. Iconische bruggen verbinden Newport aan beide zijden met het vaste land en we rijden daarna de staat Massachusetts binnen. In deze staat blijven we een paar dagen. Even verderop een stop bij een grote parkeerplaats voor de lunch. Afval achterlaten is ten strengste verboden, maar het maakt wél uit aan welke kant van de weg je dat doet: Aan de ene kant bedraagt de boete $200, aan de andere kant   van de weg $ 10.000. Tja...

We rijden daarna Cape Cod ‘binnen’. Dit is de  meest zuidoostelijke hoek van New England. Het plan is naar Wood’s Hole te rijden, waar we de veerpont nemen naar Martha’s Vineyard, het eiland van voorheen Amerikaanse presidenten, waaronder Kennedy. De oversteek duurt drie kwartier tot we aankomen in het dorpje Oak Bluffs. We huren 4 fietsen en rijden langs het strand naar Edgartown. Onderweg passeren we een brug, waar jongens vanaf springen. Dit is de brug, waar ook is gefilmd voor de film Jaws. Het hele eiland heeft als decor gediend voor deze blockbuster uit de vorige eeuw. Geld speelt geen rol in dit oord. Een gesprek met een ober leert, dat de huizenprijzen hier aan de hoge kant zijn. Er staat nu een groot huis met een kleiner huisje erbij te koop voor een slordige $ 30 miljoen. Morgen maar even bellen met de makelaar! Rond 19.00 uur fietsen we terug nr Oak Bluffs, leveren de fietsen in, doen paar inkopen en pakken de ferry terug nr het vasteland. In het donker arriveren we in Wood’s Hole en zoeken de camper op. Nog een stukkie rijden naar Dennis Port naar Camper’s Haven, onze rustplaats voor de nacht. Al met al een uur rijden en bij aankomst is de receptie gesloten. Even zoeken naar de postbus nabij de blauwe vlaggen (we hadden van tevoren  even gebeld met de receptie ivm late aankomst). ‘Onze’ envelop zit erin, we kunnen. De rust heerst op het park, waar bijna volledige huizen staan geparkeerd. We vinden plek nr 39 tussen seizoensbewoners. Heel behulpzaam allemaal, mr ons probleem

is dat de stekker van de stroomkabel niet past. Dit was ook een seizoensplek en grote kans dat die plug niet overeenkomt met de 30 amp aansluiting, die onze Winnebago MinnieWinnie-camper nodig heeft. De wateraansluiting werkt wel. Komt goed, we zijn allemaal vermoeid. Nog even mail etc checken en dan slapen. Morgen iets nr het noorden van deze staat, richting Boston. Bye now!

1. Mam:
    13 augustus 2018
    Weer genoten hoor.
  2. Lammy:
    19 augustus 2018
    Wel avontuurlijk zoals jullie reizen. Stekker, stroomkabels die niet passen.. En late aankomsten, houdt het wel spannend haha..