Dag 2: We gaan beginnûûhhh

11 augustus 2018 - Old Mystic, Connecticut, Verenigde Staten

Uitslapen na zo’n lange reisdag? Vergeet ‘t maar. Regelmatig wakker en rond 05.00 uur is het gebeurd met de pret. Klaarwakker, altijd hetzelfde liedje met reizen naar de Joe Es of Ee. Dus woelen, draaien (op het veel te zachte matras), iPad aan, nieuws lezen, instructievideo van camper kijken, mail bijwerken. Nou, dan wordt ’t vanzelf 07.00 uur. Op dat moment een lawaai bij de buren, denk ik. Blijkt ‘t een noodweer te zijn, niet normaal! Komt gelijk een noodmelding via mobiel over overstromingsgevaar van de lokale wegen. Ja, zo slecht is ‘t nog niet in ons kikkerlandje. Een goed rioleringssysteem is zo slecht nog niet! De regen neemt af en het plan is om rond een uur of 9 bij het verhuurstation te zijn in verband met het ophalen van de RV (=Recreational Vehicle). Elyne gaat met paps mee en we staan om half 9 voor de deur, na wederom een hachelijke exercitie om de drukke weg over te steken. Daar staan ze nog niet op ons te wachten, maar vriendelijk zijn ze wel. Er staan hier nogal wat campers. Ze hebben zo’n 100 stuks in diverse soorten en maten, waarbij zo‘n 85 stuks nu ergens in het noordoosten van de VS rondkarren. We worden uitstekend bediend door Edna, die het papierwerk met ons doorneemt. Na (nog) een instructievideo, de uitleg en een grondige check staan we rond 11-en met de camper op de binnenplaats van het motel. Tassen erin, afscheid nemen van het sexmotel en let’s go! Maar niet, voordat we nog even worden opgehouden door een vriendelijk New Yorker echtpaar, die melden dat zij net zo’n RV hebben gekocht. En gewoon cash betaald, dat krijgen we ongevraagd meegedeeld. Mevrouw nodigt zichzelf uit om binnen te kijken, terwijl Wubbo buiten met (vermoedelijk) haar man staat te praten. Hij is geboren en getogen in Brooklyn, maar ze wonen alweer 28 jaar op Staten Island. Op mijn vraag wat ze -als locas- toch in hemelsaan in dit motel hebben te zoeken, antwoordt hij onomwonden: “They have great rooms with a huge jacuzzi, you know!” Tuurlijk, ouwe boef!

We zetten koers naar het noordoosten en passeren New York City aan de west- en noordkant. Prachtig uitzicht op de indrukwekkende skyline van NYC, blijft elke keer bijzonder! De TomTom leidt ons richting Manhattan, maar daar mogen we met onze camper niet komen. De wet verbiedt de aanwezigheid van propaantanks in de tunnels van/naar de stad onder de Hudson-rivier. Het komt allemaal goed en na een eenvoudige brunch bij Dunkin‘ Donuts volgen we de Hudson naar het noorden. Prachtige route! Even gestopt bij een lookout point met geweldig uitzicht op de stad aan de andere kant van de Hudson. En doorrrrr! We verlaten de staat New Jersey, rijden de staat New York in, zien onderweg werkelijk kasten van huizen met uitzicht op de Hudson en de vernieuwde Tappan Zee Bridge, die wij oversteken op weg naar de staat Connecticut. Het einddoel van vandaag is RV Park Seaport in het plaatsje Old Mystic. Onderweg glijdt het water van de Long Island Sound aan ons voorbij en we zetten koers naar New Haven voor het inslaan van de boodschappen. Daar staat een Supercenter van Walmart, waar zo ongeveer alles verkrijgbaar is. Na het inslaan met een overvolle kar terug naar de camper en door nr Old Mystic. Onderweg passeren we de stad Fairfield, waar de lokale zwembadenhandelaar een grote billboard heeft neergeplempt met de tekst ‘Your wife is hot! Your Fairfield pool is here to help!‘ Kijk, dat is aardig! Rond 19.00 uur komen we bij de camping, mr de receptie is al dicht. Geen punt, voor de late gasten hangt er een kastje met benodigde info. We hebben echter nog niet gegeten, dus omdraaien die bak en het dorp in. Daar vinden we Christo’s Pizza en beleven onze eigen versie van Mystic Pizza (iemand deze film met Julia Roberts gezien?) Daarna vol, maar voldaan terug nr de camping. Parkeren, kabels aansluiten en oogjes toe. Trusten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam:
    12 augustus 2018
    Wat een belevenis prachtig.
  2. Mam:
    12 augustus 2018
    Prachtig.
  3. Lammy:
    19 augustus 2018
    Oh wat genieten om zo langs de skyline te rijden van New York. Geweldige stad!!